En: Ad Warnar nieuwe directeur-bestuurder LKCA
Samen werken aan cultuur voor iedereen
|
|
|
|
|
|
|
- pleit Janine Stubbe voor een krachtenbundeling met de gezondheidszorg: 'Kunst is een medicijn zonder bijwerkingen'
- heten we Ad Warnar welkom als onze nieuwe directeur-bestuurder. Hij neemt in juni het stokje over van Elma Groen
- lees je de column van Jan Jaap Knol (Boekmanstichting). Terwijl de zoveelste muziekschool omvalt vraagt hij zich af: kunnen de ‘Bestuurlijke afspraken cultuurbeoefening 2025-2028' het tij keren?
|
|
|
|
|
|
‘Kunst is een medicijn zonder negatieve bijwerkingen’
|
Janine Stubbe pleit voor krachtenbundeling en sterke lobby
|
|
|
|
|
Wetenschappelijk bewijs te over: kunst is goed voor de geestelijke en fysieke gezondheid. Volgens bijzonder hoogleraar Arts & Well-being Janine Stubbe moet er een sterke lobby opgezet worden om overheden en verzekeraars aan boord te krijgen. Foto: Christian Kamminga/Dans op Recept
|
|
|
|
|
|
Ad Warnar nieuwe directeur-bestuurder LKCA
|
'Ik kijk er erg naar uit om de boer op te gaan voor LKCA en zijn missie’
|
|
|
|
We zijn blij dat we bekend kunnen maken dat Ad Warnar onze nieuwe directeur-bestuurder wordt. Ad gaat, samen met onze collega's en partners, verder aan de slag met de missie van LKCA: een toekomst waarin cultuurbeoefening binnen ieders bereik ligt.
|
|
|
|
|
|
|
Beschouw kunst als basis voor het onderwijs
|
Dubbelinterview met docent/onderzoeker Janeke Wienk en pedagoog Gert Biesta
|
|
|
|
|
In de nieuwste Cultuurkrant zetten Janeke Wienk en Gert Biesta uiteen waarom kunst een eigen autonome plek in het onderwijs verdient, in plaats van te dienen als instrument voor andere (leer)doelen. ‘Kunst vormt ons als mens, leert ons ‘in de wereld’ te zijn.’ Benieuwd naar dit interview, en de andere artikelen uit de Cultuurkrant? Een abonnement is gratis!
|
|
|
|
|
|
Goede intenties en vrijblijvendheid
|
Column- Door Jan Jaap Knol
|
|
|
|
Terwijl de zoveelste muziekschool omvalt en zzp’ers worden onderbetaald vraagt Jan Jaap Knol (Boekmanstichting) zich af: kunnen de ‘Bestuurlijke afspraken cultuurbeoefening 2025-2028' het tij keren?
|
|
|
|
|
|
Eendaagse training: Introductie in het werkveld cultuureducatie
|
|
|
|
Ben jij intermediair in cultuureducatie en wil je meer grip op je rol en opdracht? Tijdens deze training ontdek je hoe het landelijke en lokale speelveld in elkaar zit en wat jouw rol daarin is. Meld je nú aan en versterk je positie als intermediair!
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe leden raad van toezicht LKCA
|
Rosita Drigpal neemt voorzittershamer over
|
|
|
|
|
In maart verwelkomden we drie nieuwe leden in de raad van toezicht: Esra Cebbar, Aiman Hassani en Ilse Verburgh. We kijken ernaar uit om met hen samen te werken en zijn ervan overtuigd dat hun diverse achtergronden en brede ervaring in cultuur en beleid ons zullen helpen bij de doorontwikkeling van LKCA tot verbindend landelijk kenniscentrum. Tegelijkertijd namen we afscheid van Nicolle van Lith en Najiba Abdellaoui, die zich de afgelopen acht jaar met grote toewijding hebben ingezet voor LKCA. We danken Nicolle en Najiba voor hun waardevolle bijdragen en betrokkenheid! Foto: Lilian van Rooij. Van links naar rechts: Cor Knoester, Irene Ford, Rosita Drigpal, Aiman Hassani, Ilse (E.M.) Verburgh en Esra Cebbar
|
|
|
|
|
|
|
Communiceren bij verandering
|
Wil jij anderen inspireren en meenemen in jouw ideeën? In deze training leer je hoe je effectief draagvlak creëert met krachtige communicatie-technieken en verdiep je je in de dynamiek van groepen.
|
|
De cultuurcoördinator in beeld
|
Zie jij een toekomst als icc-trainer voor je? Tijdens deze training leer je over de rol van de cultuurcoördinator, de opbouw en inhoud van de icc- en ccvo-training en het maken van een cultuurbeleidsplan.
|
|
|
|
|
|
|
Landelijk Kenniscentrum Cultuureducatie en Amateurkunst
|
|
|
|
Lange Viestraat 365
Postbus 452
3500 AL Utrecht
|
|
|
|
Aanpassingen in de gewenste onderwerpen van jouw nieuwsbrief, kan je doorvoeren door in te loggen via profiel.lkca.nl.
Het Landelijk Kenniscentrum Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA) wil ervoor zorgen dat iedereen goede cultuureducatie krijgt (op school én in de vrije tijd) en dat iedereen kan meedoen aan culturele activiteiten. Met dit doel ondersteunen wij professionals en bestuurders werkzaam in cultuureducatie of cultuurparticipatie.
|
|
|
|
|
|